Obchodní podmínky
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Níže uvedené obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě pletenesvetry.cz.
Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího
(dodavatele) a kupujícího (zákazníka).
Prodávajícím je provozovatel internetového obchodu www.pletenesvetry.cz je
fyzická osoba Jana Hnízdilová, se sídlem Pastevců 483/25, Praha 4, 149 00
(kontaktní informace, naleznete v sekci Kontakt. Veškeré smluvní vztahy jsou
uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou
spotřebitel, řídí se vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami
upravené, aktuálním občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele (č.
634/1992 Sb.).
INFORMACE O UZAVŘENÉ SMLOUVĚ A OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními
podmínkami a že s nimi souhlasí. Součástí těchto obchodních podmínek je i sekce
Reklamace. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před
vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím
archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám.
Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách našeho
internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce
kupujícím.
INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a
jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu
internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty,
všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po
kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje
sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového
obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu ohledně tohoto zboží.
OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
Zákazník vyplněním svých údajů bere na vědomí, že v případě uvedení
nepravdivých údajů v objednávkovém formuláři (například místo dodání,
jméno kupujícího, kontaktní adresa a telefon) může dojít k uvedení
prodávajícího v omyl, poškození jména obchodu pletenesvetry.cz, jakož i dalších
majetkových práv a tím ke vzniku škody (včetně nemajetkové újmy), za níž by byl
zákazník odpovědný.
Veškeré objednávky provedené kupujícím prostřednictvím internetového obchodu pletenesvetry.cz
jsou návrhem na uzavření kupní smlouvy a jako takové jsou považovány za
závazné. Pokud objednané zboží z jakéhokoliv důvodu nechcete, neprodleně nás o
této skutečnosti informujte, abychom mohli včas zastavit vyřízení vaší
objednávky. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito
obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
Podmínkou pro podání objednávky je registrace kupujícího v internetovém
obchodě. Kupující podáním objednávky prohlašuje, že uvedené údaje jsou platné a
pravdivé. Současně kupující dává dodavateli souhlas ke shromažďování,
zpracování a archivaci údajů o kupujícím a jeho nákupech, a to až do doby
odvolání tohoto souhlasu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, subjekt
údajů má právo k jejich přístupu a právo na jejich opravu včetně dalších
zákonných práv k těmto údajům.
Dodavatel se zavazuje k ochraně uvedených osobních dat poskytnutých mu
kupujícím. Uvedené údaje budou sloužit pouze pro potřebu prodejce a bude s nimi
nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. V
případě ukončení obchodování mezi dodavatelem a kupujícím (ukončení
registrace), popř. na žádost kupujícího budou tato data z archivu dodavatele
odstraněna a zničena (vymazána). Dodavatel se též zavazuje k neposkytnutí
těchto dat třetím stranám, kromě těch, které se přímo podílejí na vyřízení
objednávky zákazníka (přepravci, banky a pod.) a to pouze v nutném rozsahu.
Dodavatel si vyhrazuje právo v mezích zákona využít svého práva ověřit si
pravdivost údajů uvedených v objednávkovém formuláři před realizací dodávky
objednaného zboží.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího, pod podmínkou zaplacení
předem dohodnuté kupní ceny, v okamžiku převzetí zboží na místě dodání určeném
kupujícím v objednávkovém formuláři.
V případě, že vaši objednávku chcete zrušit („stornovat“), neprodleně
nás kontaktujte telefonicky na číslo: 724 205 260 nebo prostřednictvím e-mailu:
pletenesvetry1@seznamcz.
CHARAKTERISTIKY ZBOŽÍ
Název zboží a jeho hlavní charakteristiky jsou uvedeny na stránkách
jednotlivých produktů.
CENA ZBOŽÍ
Ceny jsou uvedeny na stránkách jednotlivých výrobků a v objednávce.
Všechny ceny v obchodě jsou koncové.
OVĚŘENÍ OBJEDNÁVKY
U každé objednávky proběhne telefonické ověření objednávky a její upřesnění
týkající se barvy, velikosti a dalších skutečností.
Po ověření bude objednávka postoupena k dalšímu zpracování.
ZPŮSOBY PLACENÍ
V současné době je možné zboží hradit pouze bankovním převodem na účet u mBank,
číslo: 670100-2206688962 / 6210.
Na základě údajů v potvrzovacím e-mailu provede kupující převod.
Při převodu je důležité uvádět variabilní symbol, který bude identifikovat
platbu.
DODACÍ PODMÍNKY
Veškeré zboží vám bude zasláno zvoleným dopravcem.
Osobní odběr je možný, a to po předchozí e-mailové nebo telefonické domluvě.
ZÁRUČNÍ DOBA A ZÁRUČNÍ LIST
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem.
Záruční doba a práva z odpovědnosti za vady se u veškerého sortimentu řídí
zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, reklamace jsou vyřizovány v souladu
se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Je-li kupujícím spotřebitel, činí záruční doba 24 měsíců. Záruční doba začíná
plynout ode dne převzetí zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo
zboží v záruční opravě. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo
jeho dílů) způsobené jeho obvyklým užíváním – podrobnosti jsou uvedeny v sekci
Péče o ručně pletené modely.
ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU A ODPOVĚDNOST ZA VADY
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále
jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby
prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu
odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího její opravou.
Není-li takový postup možný, může kupující od smlouvy odstoupit. To neplatí,
pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor
s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během
šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při
jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se pak rozumí zejména, že prodávaná věc je bez vad, a
dále že má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo
výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané,
popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále že
odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající pro
použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Spotřebitel má při uplatnění záruky:
jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vad.
Není-li takový postup možný, má právo na odstoupení od kupní smlouvy,
jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na od kupní
smlouvy, tatáž práva spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné,
jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro
větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje,
jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již
nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad se rozumí,
má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití,
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má
právo na odstoupení od kupní smlouvy.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Právo zákazníka na odstoupení:
Odstoupení od smlouvy může zákazník provést v zákonné 14denní lhůtě jakýmkoli
způsobem, například telefonicky, e-mailem, zasláním SMS a podobně.
Zákazník je oprávněn vedle již uvedených případů od smlouvy odstoupit i v
případě, že dodavatel nesplní smluvené podmínky dodání.
Zákazník, který je spotřebitelem (nekupuje zboží v rámci své obchodní nebo jiné
podnikatelské činnosti), má dále v souladu s § 53 odst. 7 občanského zákoníku
právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. V takovém případě musí
být odstoupení od smlouvy (nejlépe spolu s vráceným zbožím) doručeno
prodávajícímu nejpozději čtrnáctý den od převzetí zboží.
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže
spotřebitel odstoupit od smluv:
na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato
před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,
na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli dodavatele.
PRÁVO DODAVATELE NA ODSTOUPENÍ
Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit pouze do okamžiku odeslání zboží, a
to jen v případě nedostupnosti zboží nebo výrazné změny ceny zboží. Před
odstoupením je dodavatel vždy povinen kontaktovat zákazníka za účelem dohody o
dalším postupu.
POSTUP V PŘÍPADĚ ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Vzhledem k tomu, že v případě odstoupení se smlouva od počátku ruší, vrátí nebo
nahradí dodavatel zákazníkovi a zákazník dodavateli veškerá přijatá plnění.
Odstoupit může zákazník tak, že tuto skutečnost oznámí dodavateli, a to
telefonicky na číslo: 724 205 260, elektronicky prostřednictvím e-mailu: pletenesvetry1@seznamcz
nebo písemnou formou doručenou na adresu dodavatele. Při odstoupení od smlouvy
doporučujeme uvést číslo objednávky, variabilní symbol a datum nákupu.
Pokud již zákazník zboží obdržel a převzal prosíme, aby poslal zboží zpět do
provozovny dodavatele (Pastevců 483/25; 149 00 Praha 4), pokud možno bez známek
užívání nebo opotřebování. Dodavatel bez zbytečného odkladu posoudí stav
vráceného zboží.
V případě, že je zboží vráceno dodavateli v jiném než neporušeném stavu, je
zákazník povinen nahradit náklady související s uvedením zboží do původního
stavu (poškozené nebo opotřebené zboží apod.).
Dodavatel je v případě odstoupení od smlouvy povinen zákazníkovi vrátit již
zaplacenou kupní cenu, případně sníženou o částku odpovídající škodě na zboží
způsobené zákazníkem. Tato bude zákazníkovi vyplacena v nejkratším možném
termínu, nejpozději však do 30 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze jsou
uhrazeny formou dle dohody zpravidla převodem na účet zákazníka.
VÝMĚNA ZBOŽÍ
Vzhledem k tomu, že se jedná o výrobu na základě
konkrétní objednávky – výměna zboží není možná.
POSTUP PŘI REKLAMACI ZBOŽÍ
Postup při vyřizování reklamací naleznete v sekci „Reklamace“, která
tvoří nedílnou součást těchto obchodních podmínek.
REKLAMACE
Kupující, je povinen bez zbytečného odkladu po dodání zboží jej prohlédnout a
oznámit prodávajícímu případné zjištěné vady. Doporučujeme zjištěné vady
oznámit prodávajícímu. Kupujícímu – spotřebiteli je tento postup doporučen,
neboť jím usnadní a urychlí průběh reklamace, jeho nedodržením však není nijak
dotčeno jeho právo uplatnit reklamaci jiným způsobem.
Pokud je reklamované zboží zasíláno poštou, doporučujeme jej odeslat doporučeně
a pojistit jej na částku v hodnotě ceny zboží.
Prodávající bez zbytečného odkladu (tj. ihned, ve složitějších případech do 3
dnů od obdržení reklamace a reklamovaného zboží) reklamaci vyřídí. Je-li třeba
odborného posouzení reklamované vady, podá prodávající kupujícímu zprávu o
průběhu vyřizovaní jeho reklamace s tím, že reklamace včetně případného
odstranění vady bude vyřízena nejpozději do 30 dnů, nedohodne-li se prodávající
s kupujícím na lhůtě delší. Po marném uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná
práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy
spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení
reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně
písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu
poštovného v nutné výši, popř. dalších nutných nákladů. V případě neoprávněné
reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením
reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly
na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou
bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo
o zneužití práv).
Prodáváme zboží špičkové kvality a s plnou zárukou. Pokud by došlo k závadě,
rádi se o vás postaráme. Kontaktovat nás můžete telefonicky na číslo: 724 205 260
s řešením problému Vám pomůžeme.
MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ:
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu
z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit
vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového
sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00
Praha 2 Email: adr@coi.cz Web:
adr.coi.cz Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online,
Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/